Disney Plus Storing: wat te doen bij foutcodes

Ik schrijf deze artikelen met veel plezier voor mijn lezers, jullie. Ik accepteer geen betaling voor het schrijven van reviews, mijn mening over producten is die van mijzelf, maar als je mijn aanbevelingen nuttig vindt en je uiteindelijk iets koopt via een van de links kan ik daar mogelijk een commissie over ontvangen. Meer informatie

Altijd wat te doen voor de vakantie of regenachtige dag?

Speelkeuze heeft nu de ultieme doeboek collectie, met meer dan 60 pagina's aan leuke kleurplaten en educatieve puzzels.

Heeft Disney Plus een storing?

Is er een Disney Plus storing? Kun je bijvoorbeeld niet:

Inloggen? Geen films en series afspelen? Of werkt de functie “verder kijken” niet?

Kijk dan op deze pagina of er momenteel een storing is en wat je er mogelijk zelf aan kunt doen. Als je zelf een storing ervaart meld dat dan via de button hieronder. Zo help je andere Disney+ kijkers.


Van peuter naar kleuter doeboek collectie

Educatieve spelletjes en kleurplaten voor 3 t/m 6 jaar

Dit e-book, samen met de bijbehorende printables, zal je peuter en kleuter heel erg leuk vinden. In elke fase van de ontwikkeling kan hij of zij er lekker mee spelen, samen met mama en papa.

Koop bij Bol.com

Meest voorkomende problemen met Disney+

De volgende problemen komen het vaakst voor:

  • Inloggen op Disney+ (30%)
  • Film of serie kijken (56%)
  • “Verder kijken” knop (14%)

Manieren om je huidige storing op te lossen

Kom je er niet uit? Dan zijn dit de manieren om contact op te nemen met Disney Plus, of lees verder voor mogelijke oplossingen.

Disney Plus klantenservice bellen

Helaas kan niet elke storing op afstand verholpen worden. Dan is het nodig met de Disney+ klantenservice te bellen. Gelukkig kunnen ze vaak adequaat helpen. Je kunt dit doen via het volgende telefoonnummer:

0800 – 022 14 76

Dagelijks bereikbaar van 08:00 t/m 24:00

Disney Plus emailen of chatten

Het is ook mogelijk om contact per e-mail of live-chat te hebben. Dit doe je via de Disney+ klantenservice pagina:

Disney+ klantenservice pagina

Kom je er nu niet uit en toch direct iets kijken?

Bekijk een van deze alternatieven waar je je gratis voor kunt aanmelden of die je gratis kunt uitproberen:

Pathe thuis

GRATIS AANMELDEN

Amazon

30 DAGEN GRATIS PROEF

Hoe kun je Disney Plus streaming problemen oplossen?

Disney + is nu al een tijd in Nederland en hoewel de lancering van de streamingdienst in de VS een beetje technisch wankel was, lijkt Nederland na de eerste weken verder te zijn gespaard voor alle problemen en storingen.

Dat gezegd hebbende, ervaren sommige gebruikers nog steeds af en toe een hapering, waaronder niet-gesynchroniseerde playback van audio en video en bufferen.

Hier zijn enkele manieren waarop je eventuele streamingproblemen die je tegenkomt kunt minimaliseren.

Bevriest je Disney Plus?

Omdat ik de service zelf heb gebruikt, weet ik wat er kan gebeuren, hoewel ik niet al te veel problemen heb gehad. Onlangs echter, toen ik naar de tweede aflevering van The Mandalorian keek, merkte ik een paar glitches op.

Ik was aan het eten, dus ik keek half naar de intro, maar toen ik opkeek, merkte ik dat het scherm was bevroren terwijl de audio doorging. Na een korte pauze en spelen, ging het verder met de rest van de aflevering.

Frustrerend genoeg moest ik de ondertitels uitschakelen omdat ze een volle seconde of twee voor de beelden uit gingen.

Hoewel het mogelijk niet elk probleem oplost dat je tegenkomt, hebben wij de pagina voor het oplossen van problemen met Disney + geraadpleegd, zodat je dat niet zelf hoeft te doen.

Hoe problemen met het afspelen van Disney Plus-video’s op te lossen?

We raden aan de stappen in de onderstaande volgorde te volgen. Probeer tussen de stappen door opnieuw naar Disney + te kijken om te controleren of het probleem is opgelost. Als je geen verbetering opmerkt, ga dan verder met de volgende stap.

  • Sluit de Disney + -app volledig: Begin met het volledig afsluiten van Disney + (en alle andere apps of programma’s die op de achtergrond worden uitgevoerd) en probeer vervolgens Disney + opnieuw te openen.
  • Voer een power cycle uit: Schakel je apparaat uit (en indien van toepassing de modem en router). Wacht een paar minuten en schakel dan weer in.
  • Controleer je verbinding: Voer een snelheidstest uit op jouw apparaat en vergelijk je resultaten met deze aanbevelingen.
  • Verbeter je verbinding: Als de snelheden niet voldoen aan de aanbevelingen, zijn er stappen die je kunt nemen om je verbinding te verbeteren.
  • Test andere apps of programma’s op je apparaat: Als je vergelijkbare problemen opmerkt, kan dit komen door een slechte verbinding. Neem contact op met je internetprovider voor meer informatie over hoe je jouw verbinding kunt verbeteren.
  • Controleer op app- en systeemupdates: Ga naar de app store van je apparaat om te controleren op updates voor Disney +. Ga naar het instellingenmenu van je apparaat om te controleren op systeemupdates.
  • Cache en gegevens wissen: Je kunt de cache / gegevens wissen via het instellingenmenu van je apparaat. Deze stap verwijdert tijdelijke bestanden om de benodigde ruimte vrij te maken.
  • Verwijder Disney + en installeer het opnieuw: Op bepaalde apparaten kun je de Disney + -app verwijderen en opnieuw installeren om eventuele streamingproblemen te verbeteren.
  • Als je deze stappen hebt geprobeerd en je hebt nog steeds afspeelproblemen, neem dan contact op met de klantenservice via een van de onderstaande contactkanalen.

Waarom wordt mijn Disney + video niet afgespeeld?

Controleer je internetverbinding

Een trage internetverbinding kan het probleem zijn. Controleer je locatie en het aantal Disney + -apparaten dat op je netwerk is aangesloten. Beide kunnen de playback vertragen.

Een zwakke internetverbinding kan ook problemen veroorzaken. Controleer de sterkte van je apparaat – als het laag is, probeer dan dichter bij je wifi-router te komen.

Probeer het op een ander apparaat

Probeer een ander apparaat met Disney + om te zien of het probleem zich voordoet bij dat apparaat.

Update je apparaat

Zorg ervoor dat je apparaat draait op de nieuwste versie van het besturingssysteem.

Waarom zie ik een spinnewiel?

  • Vernieuw, sluit of herstart je webbrowser of app en open deze opnieuw
  • Sluit andere toepassingen op je apparaat die mogelijk tegelijkertijd worden uitgevoerd
  • Als je apparaat zich op een mobiel 3G-, 4G- of 5G-netwerk bevindt, probeer dan een wifi-netwerk te gebruiken voor betrouwbaardere videostreaming

Waarom zie ik een leeg scherm?

Zorg ervoor dat je geen inhoudfilter, antivirusprogramma, proxyversneller of pop-upblokkering hebt die het streamen van videocontent verhindert.

Als je dit gebruikt, schakel deze services dan uit en probeer het opnieuw.

Disney Plus problemen oplossen op Apple-apparaten

  • Tik op het app-pictogram van Disney en houd het vast totdat het schudt
  • Tik op de x in de linkerbovenhoek
  • Druk op Verwijderen
  • Installeer de app opnieuw via de Apple App Store

Disney Plus problemen oplossen op Android-apparaten

  • Tik op Play Store
  • Tik op de drie lijnen in de linkerbovenhoek
  • Tik op Mijn apps
  • Tik op de app die je wilt verwijderen
  • Tik op Verwijderen en bevestig
  • Installeer de app opnieuw vanuit de Google Play Store

Zo weet je zeker dat je de nieuwste versie van Disney + gebruikt. Houd er rekening mee dat je downloads worden verwijderd als de Disney + -app van je apparaat wordt verwijderd.

Mijn Disney Plus werkt nog steeds niet. Hoe los ik dit op?

Als geen van de tips van Disney je problemen oplost, heb je nog een paar opties. De eerste is heel eenvoudig, test andere services die je hebt. Controleer Netflix of Videoland als je daar een abonnement op hebt en zo niet, laad YouTube.

Als het nog steeds buffert, is het probleem je internet, wat betekent dat het mogelijk je data behoeften niet kan bijhouden of dat er een ISP- of modemprobleem kan zijn.

Nadat je andere apparaten hebt getest om te bevestigen dat het niet jouw internet is, is het tijd om Disney te raadplegen. Maak screenshots of foto’s als bewijs, log de problemen en wanneer ze zich voordeden en breng al het bewijs naar de Disney-helpdesk.

Er is een livechatoptie, anders bel je het ondersteuningsteam of pingt je ze op sociale media. Het is zeven dagen per week geopend van 08.00 uur tot middernacht, volgens de site.

Disney Plus kanalen

Hier kun je Disney Plus bereiken bij mogelijke storingen


Verschillende foutcodes van Disney Plus

Hoewel het Disney Plus-ontwikkelteam ongetwijfeld elke bug die ze tegenkomen bestrijdt, zijn we hier om extra ondersteuning te bieden met onze gids over de verschillende foutrapporten van de app.

Disney Plus Error 83

Compatibiliteitsprobleem met apparaat.

Foutcode 83 lijkt een van de grootste problemen te zijn die abonnees teistert. Als je dit bericht ziet, betekent dit dat er een apparaat-compatibiliteitsprobleem is. In wezen werkt Disney Plus niet samen met het specifieke apparaat waarop je video’s probeert te bekijken.

Dit lijkt misschien frustrerend, want als je apparaat niet compatibel is met Disney Plus, hoe heb je de app dan in de eerste plaats kunnen downloaden? Welnu, er zijn een aantal andere factoren die de compatibiliteit van apparaten kunnen beïnvloeden.

Het eerste dat je moet proberen, en we zeggen het niet graag, is je apparaat uit- en weer inschakelen. Hoe stom dat advies ook is, je weet niet hoe vaak een simpele power cycle een antwoord is op al je technische ellende.

Controleer vervolgens voor de zekerheid of je apparaat daadwerkelijk compatibel is met de service.

Als je deze stappen hebt geprobeerd, is de volgende stap om te controleren of je firmware up-to-date is op het apparaat dat je gebruikt.

Dit heeft geen invloed op de meeste nieuwe apparaten, maar als je bijvoorbeeld een bijzonder oud iOS- of Android-besturingssysteem gebruikt, weigert Disney Plus mogelijk je apparaat. Zorg er dus voor dat je jouw iOS of Android bijwerkt naar de meest recente versie voordat je de app opnieuw probeert uit te voeren.

Als je op een ander apparaat probeert te kijken, zoals een smart-tv, PlayStation 4 of Xbox One, vind je handleidingen voor software-updates op de websites van de fabrikant.

Dat gezegd hebbende, zul je bijna altijd de software-updates vinden in een “systeem”, “over” of “algemeen” menu in zowat elk apparaat met internetverbinding.

Als er een firmware-update klaar is om te installeren / downloaden, zie je waarschijnlijk een kleine meldingsindicator (zoals wanneer je een nieuw bericht of e-mail ontvangt).

Als al het andere niet lukt en je wanhopig Disney Plus wilt streamen, probeer dan in te loggen op een ander apparaat.

Hoe frustrerend dat ook klinkt, een apparaatcompatibiliteitsprobleem zoals Fout 83 betekent dat de app een probleem heeft met het specifieke apparaat dat je gebruikt, dus het overschakelen naar een computer, gameconsole of smart tv zou een ander resultaat moeten opleveren.

Disney Plus-foutcode 42

Problemen bij het verbinden met de service.

Een andere veel voorkomende foutcode die Disney Plus uitspuugt is Fout 42. In een wrede wending lijkt niemand een oplossing te kunnen vinden voor de foutcode die ook vaak voor blijkt te komen.

Gebaseerd op wat we kunnen verzamelen van internet fora geeft error 42 een probleem aan bij het verbinden met de Disney Plus-service. Dat kan een serverfout zijn aan het uiteinde van Disney of een probleem met jouw internetverbinding.

Als het een probleem met de servers van Disney is, is het mogelijk dat Disney Plus moeite heeft om te voldoen aan de vraag van iedereen die tegelijkertijd streamt.

Dit soort problemen doen zich meestal voor in tijden van piekgebruik (bijv. wanneer een nieuwe aflevering van The Mandalorian uitkomt), en helaas is er geen andere oplossing dan wachten. Disney heeft toegegeven dat het vóór de lancering niet volledig had geanticipeerd op de populariteit van de app.

(Hoe het niet op zo’n populariteit anticipeerde toen het exclusieve toegang bood tot een gloednieuw tv-programma van een van de grootste franchises uit de geschiedenis, is een raadsel, maar ja).

Dit zal niet voor altijd een probleem zijn. Disney zal uiteindelijk zijn servers versterken om te voldoen aan de eisen van hongerige Star Wars- en Marvel-fans over de hele wereld, maar dat kost tijd.

De tweede mogelijkheid is dat je internetverbinding niet sterk genoeg is om Disney Plus te streamen. Dit is met name relevant als je probeert te streamen in 4K (die meer bandbreedte en gegevens gebruikt dan een standaard- of high-definition stream).

Fijn als dat het geval is, want er zijn nogal wat oplossingen voor probleemoplossing voor een slechte internetverbinding zoals we hierboven ook al hadden besproken.

(Als je internetsnelheden thuis doorgaans lager zijn dan 5 Mbps, is het waarschijnlijk toch tijd om te upgraden).

Disney Plus Error 73

Probleem met beschikbaarheid van locatie.

Abonnees die foutcode 73 melden, melden locatie- en beschikbaarheidsproblemen. Dit lijkt gevolgen te hebben voor abonnees die Disney Plus proberen te streamen in landen waar het al beschikbaar is.

Allereerst is het belangrijk op te merken dat dit een probleem met de beschikbaarheid van content kan zijn. De beschikbaarheid van content verschilt namelijk per land.

Avengers: Infinity War was bijvoorbeeld bij de lancering beschikbaar in Australië en Nieuw-Zeeland, maar niet in de VS en Nederland. Als de kans bestaat dat je je weg naar een Disney Plus-titel hebt gevonden via een Google-zoek- of streaming-zoekmachine, is het mogelijk dat je op een titel bent beland die nog niet beschikbaar is op jouw locatie.

Als je fout 73 ontvangt, zou de eerste stap zijn om je internetverbinding opnieuw in te stellen door je modem opnieuw op te starten als je je op een thuisnetwerk bevindt, of door je netwerkverbinding te vernieuwen door de vliegtuigmodus in en uit te schakelen als je op een mobiel apparaat zit.

Als dat niet werkt, is het de moeite waard om te controleren of je vanuit een ander land browst met een VPN-app of browserplug-in.

Voer deze stappen uit om te proberen je locatieprobleem vast te stellen:

  • Controleer of de titel in jouw land beschikbaar is door de titel te zoeken op Disney Plus.
  • Reset je Wi-Fi-modem of mobiele netwerkverbinding (wacht 30 tot 60 seconden voordat je opnieuw verbinding maakt).
  • Controleer waar je momenteel vandaan zoekt bent met behulp van een opzoektool voor IP-adressen.
  • Als uit de resultaten blijkt dat je ergens anders surft dan je huidige locatie, controleer dan je browserplug-ins en actieve apps. Als er een VPN actief is (bijvoorbeeld ExpressVPN), sluit je de applicatie of reset je jouw locatie-instellingen.

Disney Plus Error 24 en 43

Login- of verbindingsprobleem.

Twee vergelijkbare foutcodes die ons allemaal pijn doen: foutcode 24 en 43. Je hebt een login- of verbindingsprobleem, dus wat moet je doen?

  • Controleer eerst je internetverbinding.
  • Als het oplossen van die problemen niet werkt, probeer dan uit en uit te loggen bij Disney +.
  • Als dat niet werkt, controleer dan je factureringsgegevens. Een van deze oplossingen zou het probleem moeten oplossen.

Disney Plus-foutcode 39

Streaming via Xbox One-probleem.

Deze foutcode is er een voor de Xbox One-gebruikers. Dit probleem heeft een snelle en gemakkelijke oplossing: zorg ervoor dat je Disney + niet tegelijkertijd streamt op een ander apparaat. Controleer dus je laptop, computer, smartphone of tablet.

Zodra je de Disney + -app op die apparaten afsluit, vernieuw je je Xbox One en het zou moeten werken!

Maar nog een minder bekende oplossing die het vermelden waard is: verander je HDMI-poort op je tv die verbinding maakt met je Xbox.

Alle foutcodes van Disney Plus

Error codeProbleemOplossing
Error 4BetalingsprobleemZorg ervoor dat de kaart niet is verlopen, zorg ervoor dat de kaart niet afkomstig is uit een regio waar Disney + niet wordt aangeboden
Error 9Login probleem of betalingsprobleemControleer inloggegevens en betalings- / factuurgegevens
Error 11Content beschikbaarheidVernieuw de internetverbinding, schakel VPN uit of controleer de beschikbaarheid van inhoud in Nederland
Error 13Aantal apparaten overschredenMeld je af bij Disney Plus op de apparaten die je het minst gebruikt, wijzig je wachtwoord en verwijder ongebruikte downloads
Error 22Geblokkeerde contentControleer de beschikbaarheid van content, schakel VPN uit, reset locatie-instellingen of meld je af van de Kids-modus
Error 25Interne foutVernieuw de Disney Plus-webplayer, log uit en weer in, neem contact op met de klantenondersteuning
Error 30Apparaat registratie foutControleer apparaatcompatibiliteit, log uit en log opnieuw in op het gebruikte apparaat
Error 31Locatie-foutSchakel locatieservices in (zie hierboven), schakel VPN uit, reset locatie-instellingen
Error 32Login of wachtwoord probleemLog uit en log opnieuw in, controleer de betalings- / factuurgegevens, reset het wachtwoord
Error 35Geblokkeerde contentControleer de beschikbaarheid van content, schakel VPN uit, reset locatie-instellingen of meld je af van de Kids-modus
Error 36Geblokkeerde contentControleer de beschikbaarheid van content, schakel VPN uit, reset locatie-instellingen of meld je af van de Kids-modus
Error 38TijdsinstellingenZorg ervoor dat de tijdinstellingen op je apparaat zijn ingesteld op ‘automatisch’ of zijn afgestemd op de wereldkloktijd
Error 41DrukteGeduld is een schone zaak wanneer iedereen een nieuwe, populaire show probeert te bekijken
Error 76Server overbelastingVerwijder de app en installeer deze opnieuw, log uit en log opnieuw in, start de router opnieuw op en wacht iets langer
Error 86Geblokkeerd account, breuk van de gebruikersovereenkomstControleer of de accounthouder ouder is dan 18 jaar, schakel VPN uit, reset locatie-instellingen en neem contact op met klantenondersteuning
Error 87Login of wachtwoord probleemLog uit en log opnieuw in, controleer de betalings- / factuurgegevens, reset het wachtwoord

Lees meer: is een Disney+ abonnement zijn geld waard?

Altijd wat te doen voor de vakantie of regenachtige dag?

Speelkeuze heeft nu de ultieme doeboek collectie, met meer dan 60 pagina's aan leuke kleurplaten en educatieve puzzels.

Joost Nusselder, de oprichter van speelkeuze.nl is een content marketer, vader en houdt van het uitproberen van nieuw speelgoed. Hij kwam als kind al in aanraking met alles rondom spellen toen zijn moeder de Tinnen Soldaat begon in Ede. Nu maakt hij samen met zijn team hulpvaardige blog artikelen om trouwe lezers te helpen bij leuke speel ideetjes.